Hva skjer når en som ikke liker kaffe skal skrive om kaffe?

Skal jeg nyte en kopp kaffe må det være masse melk og sukker i den, strengt tatt mer dessert enn kaffe. Da jeg fortalte mamma at Europris skulle sende meg på kaffekurs, himlet hun med øynene og sa: Det trenger du!

Det store spørsmålet blir da: Er det mulig å lage godt innhold om noe man ikke liker? Gjennom mange år som innholdsprodusent har jeg lært at ja, det kan du, så lenge du har disse to tingene

  1. Et genuint ønske om å lære om temaet.
  2. Tilgang på engasjerte ressurspersoner.

Det første punktet har aldri vært en utfordring for meg, da jeg er en nysgjerrigper. Det andre punktet har jeg ikke alltid vært like heldig med. Det finnes mange eksperter i dette landet, men alle er ikke like interessert i å dele av sin kunnskap, og enda færre av dem har tid.

For en kunnskapstørst skribent, har Europris vært en utømmelig fontene. Jeg har enda til gode å få nei på en forespørsel om audiens, selv hos den travleste produktsjef. Jeg har også tilgang på ressurspersoner hos våre leverandrører, og det var disse som inviterte til kaffekurs.

Löfbergs kaffeeksperter fortalte oss engasjert om kaffens historie, lot oss kjenne og lukte på kaffebønner, og lærte oss hva vi skal smake etter når vi drikker kaffe. Visste du at kaffe har over 1000 smakskomponenter? Det er flere enn vin!

I tillegg fikk vi se hvordan ulike måter å trakte kaffen påvirker drikken. Alt i alt en utrolig spennende og lærerik dag. Så, har jeg blitt kaffefrelst? Nei, ikke enda, men gode artikler, ja det har det blitt!